Juka.Retail digitaliseert winkeladministratie

16-05-2023
0 reacties

Na een loopbaanonderbreking je huidige job opzeggen en uiteindelijk als medezaakvoerder in een ambitieus bedrijf stappen? Eline Seynaeve beleefde sinds corona een rollercoaster. Met Juka.Retail helpt ze kleinhandelaars aan een efficiënt kassasysteem.

Dat doet ze vanuit Roeselare waar ze dankzij POM West-Vlaanderen voordelig een pand huurt.

Sinds een goed jaar is Eline medebestuurder bij Juka.Retail. Maar ondernemen doet ze al veel langer. “Jarenlang heb ik in bijberoep verschillende functies uitgeoefend”, vertelt Eline. “Tijdens de coronaperiode combineerde ik een loopbaanonderbreking met een job als zelfstandige in bijberoep. Weinig mensen kennen die mogelijkheden, maar voor mij was het een zegen. Ik kon uitzoeken wat ik echt wou doen, terwijl er altijd nog een achterpoortje was voor moest het mislopen.”

Van loondienst naar zaakvoerder

Maar het liep niet mis voor Eline. Integendeel. In 2020 startte ze als freelancer bij Juka. Dat werd een succes: ze zei haar vaste job vaarwel en werd zelfstandige in hoofdberoep. Twee jaar later gaf Eline aan mee in het bedrijf te willen stappen. “Er was de omvorming naar Juka.Retail BV en een van de twee oprichters verliet het bedrijf. Zo werd ik medebestuurder en –eigenaar.”

Juka.Retail digitaliseert de winkeladministratie van kleinhandelaars. “We voorzien non-foodretailers en horecazaken van een kassasysteem in de cloud. Zo helpen we hen voorraden te synchroniseren, maken we een koppeling met de boekhouding en installeren we een betaalterminal. 85% van de klanten kiest daarbij ook voor een webshop. Sinds corona kende e-commerce een boost.”

Huisvesting op strategische locatie

Eline staat in voor de sales en marketing. Haar vertrekpunt is Ondernemerscentrum Roeselare en daar is ze maar wat blij mee. “Strategisch is dit voor ons de ideale plek. De stad Roeselare zet enorm in op retailers, ons doelpubliek zit hier. Dankzij POM West-Vlaanderen huren we bovendien voordelig een werkplek in ’t Werkpand. De eerste drie maanden krijgen we dankzij Start&GO een korting op de huurprijs, wat ons ademruimte gaf voor andere noodzakelijke investeringen.”

Ons kantoor biedt plaats aan de twee zaakvoerders en zes freelancers in het team van Juka.Retail. “In Ondernemerscentrum Roeselare kunnen we aan een interessant tarief ook gebruikmaken van event- en vergaderlokalen. Ideaal om er groepstrainingen te organiseren. Een extra meerwaarde in deze formule is de onthaalmedewerker die we delen met onze buren.”

Start&GO Community als hulplijn

En er zijn niet enkel haar naaste buren. Eline doet ook een beroep op het online communityplatform van Start&GO. “Als ik met een vraag zit, kan ik die kwijt op het forum bij zo’n 240 andere startende West-Vlaamse ondernemers. Daar bestaan geen domme vragen: zonder schroom helpen we elkaar op weg.”

Het is duidelijk: Eline timmert enthousiast aan de weg. “Mijn medevennoot en -bestuurder Karel en ik werken goed samen, we zijn klaar om verder te groeien. Vandaag de dag kan je niet langer enkel manueel werken: veel boekhouders raden hun klanten een digitaal kassasysteem aan.”

Afbeeldingen

Verhalen

Reageren

Velden met een * zijn verplicht.

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...
Cookie-instellingen