Op welke social media kanalen ben je het best actief?

Sofie Declerck 14-04-2022
526 keer bekeken 0 reacties

Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, Twitter, Pinterest, Snapchat... het aantal sociale mediakanalen is al lang niet meer op één hand te tellen. Wil je met jouw bedrijf ook graag actief zijn op sociale media? Ontdek in deze video hoe en waarom je best keuzes maakt.

Een vaak gestelde vraag van ondernemers is: op welke social media kanalen moet ik actief zijn? Stel jezelf volgende vragen:

  • Op welke kanalen is je doelgroep actief?
  • Met welk kanaal heb je zelf het meeste voeling?

Best is om één kanaal heel goed te doen, dan op meerdere kanalen middelmatig. Behoed je om niet op elke hype te springen. TikTok bijvoorbeeld kan heel interessant zijn als je op jonge doelgroepen mikt.

Bekijk ook zeker 'Google mijn bedrijf'. Vul daar alle informatie in en voeg foto's toe over je zaak, je team enzovoort. Hoe beter Google begrijpt wat jij doet, hoe beter ze jou vindbaar maken voor de juiste doelgroepen.

Dit is één van de vele tips op de Business Modellen Booster Toolbox, een handige webpagina vol concrete tips voor toeristische ondernemers. Dankzij het EFRO-project Toeristische Businessmodellen Booster konden in de periode 2019-2022 maar liefst 170 toeristische ondernemers ondersteund worden bij de aanpak van deze uitdagingen en de vertaling ervan naar een toekomstgericht businessplan voor hun zaak. Met deze handige toolbox verspreiden ze graag enkele heel concrete tips die uit het traject voorkwamen om ook andere ondernemers op weg te helpen. 

  • Tip 1: Onderneem duurzaam
  • Tip 2: Maak strategische keuzes
  • Tip 3: Focus op het financiële luik
  • Tip 4: Spreek je doelgroep aan
  • Tip 5: Werk samen met andere sectoren
  • Tip 6: Laat je inspireren

Iedere tip wordt aan de hand van korte video's verder toegelicht op de toolbox. Veel kijkplezier!

Op welke social media kanalen ben je best actief?

Marketing

Cookie-instellingen