Er zijn tal van mogelijkheden en elke business verdient een eigen aanpak. Een mix van verschillende kanalen geeft de beste resultaten. Ik licht er enkele voor je uit.
Tip 1: Adverteren in Google
Google is de meest gebruikte zoekmachine. Wens je snel bezoekers te genereren op jouw site, dan kan je adverteren in Google Adwords. Zo ben je zeker dat jouw advertentie zichtbaar is op de eerste pagina. Hou het besteedde budget in het oog en meet de resultaten in Google Analytics. Stuur bij waar nodig.
Tip 2: Vindbaar zijn in de zoekmachines
De eerste natuurlijke (lees: gratis) positie in de zoekmachines is de meest gegeerde plaats. Organisch hoog genoteerd staan in de zoekmachines kan je doen door jouw site te gaan optimaliseren. Door inspanningen te leveren voor SEO (Search Engine Optimalisation) kan je de natuurlijke positie van jouw website in de zoekmachines beïnvloeden.
Tip 3: Posten op social media
Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest en sinds kort ook TikTok, het zijn allemaal social media kanalen die ook voor bedrijven een grote meerwaarde kunnen zijn. Kies het platform waar je doelgroep op actief is én waar je zelf het meest affiniteit mee hebt. Publiceer content die jouw volgers interesseert. Ook adverteren op social media brengt heel wat opportuniteiten met zich mee.
Tip 4: Digitale mailing uitsturen
Wellicht heb je een database of CRM systeem waar jouw klanten in staan. Stuur je klanten op regelmatige tijdstippen een nieuwsbericht. Je kan je klanten in segmenten opdelen en gericht informeren volgens hun interessegebied. Hoe meer gepersonaliseerd jouw boodschap is, hoe meer effect die zal hebben.
Dit zijn slechts enkele stappen die je kan ondernemen om meer bezoekers naar jouw website te krijgen. Online marketing is geen exacte wetenschap. Probeer uit wat voor jouw business het meest rendeert.
Zoek je begeleiding om de juiste stappen te ondernemen? Neem gerust contact met mij op. Ik kan je wellicht verder helpen.