Hoe zet je de juiste prijs van jouw dienst of product?

Julie Naesens 16-12-2021
640 keer bekeken 0 reacties

Hoe kan je ondernemen met je hart en tegelijk een winstgevende zaak uitbouwen? Indien je te weinig vraagt kom je niet uit de kosten. Vraag je te veel, dan haal je potentiële klanten niet over de streep. Kamal Kharmach geeft je vier tips om jouw prijszetting op een gefundeerde manier te bepalen. 

Zie je geen video? Accepteer de cookies of ga naar YouTube.

Tip 1:  Bepaal je doelgroep.
Mik je op een hoger segment in je doelgroep of ga je eerder breed? Je prijs moet matchen met de doelgroep. Is je prijs te hoog voor een brede doelgroep, dan haken veel mensen af. En omgekeerd verdien je er niks aan.

Tip 2: Segmenteer je aanbod.
Door je diensten of producten op te delen in basispakketten en all-in formules, kan je meerdere subdoelgroepen bereiken en daar je prijs op afstemmen.

Tip 3: Breng je kosten in kaart.
Denk maar aan de kost van je website, verzekeringen, energie, meubilair, gsm-abonnement…
En vergeet je tijd niet! Niet enkel de tijd van je dienst, maar ook de tijd voor marketing, boekhouding, opvolging en verplaatsing (en eventuele files)…

Tip 4: Gluur eens bij je concurrenten.
Wie zijn ze en wat zijn hun prijzen? Welke meerwaarde bied jij en hoe verhoudt jouw prijs zich tegenover die van de concurrentie?

Afbeeldingen

Financieel

Cookie-instellingen